Skaffa en egen gratis hemsida   

Ladda om sidan/Synkronisera inloggning
Besök en slumpmässig hemsida på Zoomin
    
                                                                                                                                                          
 
 
      

  

 

 photo drinkencocktails00161l1.gif

 

Naturligtvis måste du tänka på vad du dricker på dina 5:2 kcal dagar. 

Genom att välja fel dryck och / eller förmycket dryck kan man lätt få i sig många fler kcal än de 500 man tror sig ätit.

 

Om man vill hålla 500 kcal x 2 dagar med bara mat, drick vatten!

 

Några ex. på kcal: Rött vin 70 kcal / dl, lättmjölk / fil 40 kcal/dl, juice 50-70 kcal/ dl, Lättöl 30 kcal/dl.
Eller prova på att göra egna härliga goda och kalorisnåla drycker.

//

Citrondryck 

1 citron

 2-3 msk sörningmedel ( som tål upphettning )

1 liter vatten

 Pressa citronen noga och skala av skalet. Lägg citronskalet och sötningsmedel i en skål. Häll över kokande vatten och låt kallna.

  Sila ifrån citronskalen och droppa i saften av citronen. Förvara i kylskåp.

 Denna dryck är nästa kcal fri.

//

Morotsgott  för 2 personer

3 dl morotsjuice

 ½ äpple

Blanda morotsjuoce och äpple i en mixer, mixa tills det blivit dryck.

Denna dryck passar utmärkt som mellanmål, det är en drink med tuggmotstånd. Den ger ca 50 kcal per portion.

//

Mynta med Citronis

Pressa saften ur en 1 citron och blanda med i msk vatten. Frys till istärningar. Koka starkt pepparmyntste och låt det svalna. Lägg 1 - 2 instärningar och 1 citronskiva i varje kopp. Söta ev med sötningsmedel. Drycken är kcal fri.

 

 

.

 

 

 

 

 

 

Flag Counter

 

 

Matbloggstoppen

Matklubbens Topplista