Skaffa en egen gratis hemsida   

Ladda om sidan/Synkronisera inloggning
Besök en slumpmässig hemsida på Zoomin
    
                                                                                                                                                          

     

 photo 52.png

 

 

Ät på fastedagarna

 

 Fisk, skaldjur,kyckling, ägg

Grönsaker, rotfrukter, frukt, bär

Ost från får eller get

Havre - eller mandelmjölk (osötad)

Oliv- eller rapsolja

Kryddor

Nötter och frön

Kokos och kokosolja

Råris, quinoa, bovete

Bönor, linser

//

Tips

Svårt att sova om du är hungrig?

Spara kalorier så att du kan äta innan du lägger dig.

Kvällsmål som mättar bra.

1 Banan, 100 kcal

1 kokt ägg, 85 kcal

½ Avocado, 80 kcal

//

Börja gärna med 3 mål

Du kan fördela dina 500/600 kcal som du vill över dagen. Men det kan vara bra att börja med 3 små mål de första fastedagarna, tills kroppen hinner vänja sig med det miskade energiintaget. Sedan kan du gå över till 2 mål eller til och med 1.

//

Viktigt

Äter du lite behöver du samtidigt få i dig tillräckligt med vitaminer, miniraletr och andra näringsämnen. Stoppar du i dig en massa godis och snabba kolhydrater 5 av veckans dagar försvinnet nyttan med 5:2. Då är det bättre att skaffa sig sunda matvanor genom att äta regelbundet och sedan gå vidare med 5:2.

Om du känner dig nöjd med dig själv och med vikten, så efter 3 månader kan du gå över till 6:1

 

 


 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

Flag Counter

 

 

Matbloggstoppen

Matklubbens Topplista